Σαν σήμερα, πριν από σχεδόν 50 χρόνια, η μουσική σκηνή της Αμερικής έγινε μάρτυρας ενός μοναδικού φαινομένου: οι Fleetwood Mac κατάφεραν κάτι που ονειρεύονταν επί χρόνια – να φτάσουν στο Νο 1 του Billboard Hot 100 με το single τους “Dreams”. Το κομμάτι, γραμμένο από την Stevie Nicks μέσα σε μόλις 10 λεπτά, έγινε η πρώτη και μοναδική Νο 1 επιτυχία του συγκροτήματος στις ΗΠΑ, ενώ σημείωσε την 24η θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ας δούμε πώς μια σύνθεση της στιγμής απόλαυσε διαχρονική δόξα.
Τον χειμώνα του 1976, κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του άλμπουμ Rumours, οι σχέσεις μέσα στη μπάντα βρίσκονταν σε οριακό σημείο. Η Stevie Nicks, αποσυρμένη στο στούντιο Record Plant στο Sausalito της Καλιφόρνια, κάθισε μπροστά σε ένα Fender Rhodes — σε μια παράξενη, σκοτεινή αίθουσα γνωστή ως “Pit” — και με ένα μικρό κασετόφωνο έγραψε τη μελωδία και τη βάση του «Dreams» σε λιγότερο από 10 λεπτά. Η αίσθηση, ένας ρυθμός που θυμίζει χορό, την έκανε να αντιληφθεί αμέσως τη διαφορετικότητα του κομματιού .
Την επόμενη ημέρα, το τραγούδι ηχογραφήθηκε με την αρχική βάση (τύμπανα και φωνή) στο ίδιο στούντιο και οι μπάντες (μπάσο, κιθάρες) προστέθηκαν αργότερα στο Los Angeles . Παρά τη βάση των μόνο τριών ακόρντων και μια απλή δεδομένη μελωδία, η προσθήκη των Lindsey Buckingham, Christine McVie και John McVie έδωσε στο κομμάτι πολυδιάστατη απόχρωση.
Το Νο 1 που καθιέρωσε τους Fleetwood Mac
Το single κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ τον Μάρτιο του 1977, ενώ στη Βρετανία κυκλοφόρησε τον Ιούνιο, και σύντομα πήρε θέση στο Billboard Hot 100 — κατακτώντας την κορυφή τον Μάρτιο/Απρίλιο του ίδιου έτους. Στο Ηνωμένο Βασίλειο έφτασε το No 24 . Ήταν η μοναδική Νο 1 επιτυχία των Fleetwood Mac στις ΗΠΑ .
Το άλμπουμ Rumours έγινε διπλά πλατινένιο και κέρδισε Grammy για «Άλμπουμ της Χρονιάς» το 1977.
Οι ηχογραφήσεις έγιναν σε συνθήκες έντονης προσωπικής κρίσης — διαλύσεις σχέσεων, υπερβολική χρήση ναρκωτικών και συνεχής συναισθηματικό φορτίο . Παρά αυτή τη δυσαρμονία, η μπάντα κατάφερε να αποδώσει μουσικά ένα έργο τόσο καθαρό και μεγαλόπρεπο όπως το Rumours. Το «Dreams», όπως θυμάται η Nicks, γεννήθηκε από το απλό, αυθόρμητο κλικ στο ρυθμό — και μπήκε στην ιστορία.



